Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

Η Ρωμανία κι αν πέρασεν, ανθεί και φέρει κι άλλο...


Ταξιδευοντας σε μια διαδρομη Θεσσαλονικη Αθηνα , ειχα στο κουπε μου την burcu και τον akim..Γεννηματα Θρεμματα τουρκοι,ταξιδιωτες διακοπαριδες στην Ελλαδα..
Πιασαμε την κουβεντα..Γνωριμιες μα μου σουξου μουξου.. Η burcu δηλωνε μαγεμενη απο την ομορφια της Ελλαδας και ποσο πολυ μοιαζει με την Σμυρνη... Ωσπου η κουβεντα κατεληξε στις καταγωγες μας...
Η burcu γεννημα θρεμα Σμυρνια ..Ετσι μου συστηθηκε... Παππου προς παππου κραταει η σκουφια της απ τη Σμυρνη Ειπε... Κοιτα να δεις της ειπα... Και εμενα ο προπαππους μου απο κει τραβαει η σκουφια του..
Σαστισε.. Και με κοιταξε πολυ παραξενα.. Την ρωτησα ΤΙ της προξενησε τοση εντυπωση...Και η απαντηση της ηταν : Με εκπλησσει που μιλας τοσο ανοιχτα..Οι Ελληνες λεει ειναι πολυ προκατειλλημενοι απεναντι σε εμας...
Αρχισε μεσα μου να ξυπναει το πατριωτικο εγωιστικο πνευμα..Εμεις προκατειλλημενοι..?
Εδω να προσθεσω οτι καθ'ολη την κουβεντα με την κοπελια , ο akim καθοταν μαζεμενος κ απιστευτα σιωπηλος..
Αλλα θα το τραβουσα παραπερα το σκοινι...
Δεν ειχα να φοβηθω τιποτα..
-Τι εννοεις προκαταληψη την ρωτησα...?Γιατι ειλικρινα..δεν μπορουσα να καταλαβω ..Η απαντηση της με εξοργησε τελειως.. Πρεπει να αλλαξα και χρωμα απο το θυμο μου..
Κανετε λεει ολοκληρα ΘΕΜΑΤΑ για ενα κομματι γη, δεν μπορω να καταλαβω το γιατι..
Ο προπαππους μου προλαβε και εβαλε την προγιαγια μου σε μια βαρκα.. Ο ιδιος του δεν χωρουσε.. Εφυγε νυχτα κολυμπωντας διπλα απο μια βαρκα που ηταν η γυναικα του.. Στην ιδια βαρκα υπηρχε μια γυναικα με 1μωρο παιδι..Ξεψυχησε στα μισα της διαδρομης.. Ο κοσμος αφρισμενος και παραφρων απαιτησε απο τη μανα να ριξει το παιδι στο νερο..Μη μπορωντας να το αντεξει αυτο χαθηκε και η ιδια μαζι με το σπλαχνο της στα μαυρα παγωμενα νερα,αφου μολις πριν 3 ωρες ειδε τον αντρα της να σφαγιαζεται.. Την μανα της να βιαζεται απο 10 τουρκους κ τον πατερα της..Πατερ της γειτονιας να αποκεφαλιζεται ...Χωρις τιποτα πια να την βαστα φιλησε το μικρο κορμακι, το εσφιξε επανω της κ χαθηκε...
Την αδεια πλεον θεση κατελαβε ο δυσμοιρος κολυμβητης που ηταν πλεον παραδωμενος απο την κουραση..
Χιλιαδες ζωες..
Χιλιαδες..
Το θεωρεις κομματι γης...? Δεν ξερω τι σου διδαξε η ιστορια σου..Αλλα η δικη μου ιστορια μου διδαξε πονο..Πονο και ξεριζωμο..
Ο προγονος σου μπορει να ηταν γειτονας με τον δικο μου ..Μπορει να ηταν και παιδικοι φιλοι..Μπορει να ηταν και εχθροι ..Που ξερεις ..Τουλαχιστον σε παρακαλω δειξε σεβασμο στην μνημη των τοσων ψυχων...
Φουρκισμενη απαιτησε απο τον akim να μπει στη συζητηση..Οπως προειπα ο akim καθοταν βουβος με μια απεριγραπτη θλιψη διαχυτη στο προσωπο του..Ανεξηγητο ...
Η απαντηση του ηταν:Ο δικος μου ο προπαππους ειχε εναν φιλο..Τον ελεγαν Μανωλη.. Μαντο τον φωναζε ο προπαππους..Φιλοι..Απο τα γενοφασκια τους...Παιδια μαζι στην ιδια γειτονια..Δεν ειχαν να χωρισουν παρα μονο το κρεβατι που κοιμοντουσαν..Και αυτο οχι παντα..Περασαν τα χρονια μεγαλωσαν..ο γερο Μαντο δεν ετυχε να δει προκοπη να νοικοκοιρευτει..Ο γερο akim ειδε και εγγονια...Που ο Μαντος τα αγαπησε πιο πολυ και απο παιδια του..
Το βραδυ του χαμου ο γερο Μαντο ετρεξε να σωσει την οικογενεια του.. Τον akim δηλαδη και την φαμιλια του..Γιατι αυτη ηταν η οικογενεια του..Δεν ειχαν να χωρισουν τιποτα .. Ειτε ρωμιος ελεγαν ειτε Τουρκί..ΚΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ ΣΑΝ ΥΠΗΡΧΕ Ο ΘΕΟΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΧΑΜΟΓΕΛΟΥΣΕ...
ο γερο Μαντο σκοτωθηκε απο σφαιρα ελληνικη ...Ο Ελληνας τον Ελληνα.. Γιατι προσπαθησε να σωσει τον εχθρο..
Τον εσωσε ομως.. Τον εχθρο και την φαμιλια.. Την δικη του φαμιλια..
Και βγαζοντας το κινητο απο την τσεπη του μου εδειξε μια φωτογραφια ενος παππου ..Ειναι ο πατερας μου μου εξηγησε βλεποντας το απορημενο υφος μου..
ΕΙναι ο πατερας μου ..Και τον λενε Μανωλη..Αλλα ο παππους μου τον φωναζει Μαντο..
Η ανατριχιλα που ενιωσα εκεινη τη στιγμη ακομα ξυπναει..
Δεν εχω να χωρισω τιποτα και με κανεναν απαντησε στην αποσβολωμενη burcu...
Και αλιμονο αν υπαρχει Θεος ...Γιατι καποια μερα θα μας τιμωρησει για ολα αυτα που καναμε..
Δεν μοιαζει η Ελλαδα στην Σμυρνη ..της απαντησε κλεινοντας τις σκεψεις του ...Η Σμυρνη ειναι Ελλαδα απο μονη της..
Η κουβεντα φυσικα εληξε εκει.. 
Δεν υπηρχε κατι παραπανω να υπωθει..

Δεν υπηρχε τιποτα παραπανω που μπορουσε ή επρεπε να υπωθει...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου